Jaguar E-Pace – kocur, który nadaje tempo pozostałym

3 minuty czytania

  Jaguar E-Pace to pierwszy kompaktowy crossover brytyjskiego producenta dostępny na naszym rynku. Produkowany od 2017 roku luksusowy SUV spod znaku drapieżnego kota jest autem klasy premium. Jaguar E-Pace to drugi w historii SUV w ofercie marki, po modelu F-Pace, który na rynku konkuruje między innymi z Audi Q3, BMW X1 czy Mercedesem GLA. Na polskiej premierze auta pojawiła się Małgorzata Socha, która jest ambasadorką nowego „kota”.

 

Zupełnie inny, młodszy brat F-Pace’a


 
Wygląd modelu bynajmniej nie jest jedynie zmniejszoną wersją flagowego F-Pace’a, a wręcz przeciwnie. Jaguar E-Pace został zaprojektowany przez szefa designerów brytyjskiej marki – Iana Calluma na podstawie F-Type’a z segmentu aut sportowych. Projektant narysował całość niemal od zera, zachowując pokrewieństwo do starszego brata wyłącznie w kwestii kształtu przednich reflektorów.
 
Auto powstało na zmodyfikowanej platformie podłogowej Jaguar Land Rover D8 Platform, tak jak m.in. Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport, a zawieszenie zostało zapożyczone z modelu XF, co podkreśla sportowy charakter samochodu. Jaguar E-Pace to bez wątpienia jeden z najładniejszych samochodów w segmencie. Dynamiczna i agresywna bryła z krągłościami zwraca na siebie uwagę, gdziekolwiek się pojawi.
 

Wnętrze z pazurem


 
Jak na prawdziwego kota przystało w kabinie znajdziemy więcej sportowego charakteru modelu F-Type, niż SUV-a F-Pace. Deska rozdzielcza jest skupiona na kierowcy, a off-roadowy charakter wzmacnia pokaźny uchwyt z prawej strony konsoli środkowej. W standardzie klienci otrzymają system Jaguar Touch Pro z 10-calowym ekranem dotykowym oferującym łączność 4G, osiem hotspotów wi-fi i inne funkcje łączności. Opcjonalnie, w miejsce tradycyjnych zegarów, zamówić można 12,3-calowy wyświetlacz TFT, na wzór Audi Virtual Cockpit.
 
Jaguar e-pace
 

Serce kota


 
Pod maską pracować może jeden z pięciu silników. Są to trzy diesle o mocy 150, 180 lub 240 KM i dwie jednostki benzynowe o mocy 249 lub 300 KM. Napęd na obie osie trafi do większości wersji, podczas gdy najsłabszy diesel standardowo oferowany będzie z napędem na dwa koła.Skrzynie biegów to 6-stopniowa przekładnia manualna lub 9-stopniowy automat. Modele E-Pace i E-Pace R-Dynamic będą dostępne z pakietami wyposażenia S, SE oraz HSE. Dla najniższych opcji wyposażenia ceny Jaguara E-Pace kształtują się od 145 900 zł do 226 300 zł za diesla oraz od 179 000 zł do 228 000 zł za “benzyniaka”.W celu porównania Audi Q3, które w podstawowym wydaniu z silnikiem 1.4 TFSI (125 KM) kosztuje od 119 600 zł lub również tańsze BMW X1 w cenie 132 900 zł.
 

Sztuczki rodem z cyrku


 
W formie ciekawostki rzućcie okiem na nietypowy spot promujący Jaguara E-Pace
 

 
Miejsca w kabinie ma być pod dostatkiem, nawet tak wiele jak w modelu F-Pace. To zasługa rozciągniętego – w stosunku do Range Rovera Evoque – rozstawu osi, sięgającego 2681 mm. Pojemność bagażnika to solidne 577 litrów, co jak na 4,4-metrowej długości auto jest wynikiem ponadprzeciętnym.
 
Jaguar e-pace
 
Stalowa nakładka na zderzak tylny Jaguar E-Pace
Czarna nakładka na zderzak tylny Jaguar E-Pace